tisdag 21 oktober 2008

Pizza pronto

Vi är redo för helg! Veckorna går i ett och gårdagskvällen spenderades med att tvätta, städa, handla och förbereda för kvällens middagsbjudning. Bland annat bjuds det på en himmelsk desser som Pontus gjorde klar i går. Recept och bilder kan komma under helgen.

I veckan åt vi en snabb och god pizza med tortillabröd som botten. Istället för tomatsås använde jag ajvar relish. På detta la jag fräst kalvfärs blandat med en vitlöksklyfta och lite chilisås. Några bitar gul paprika på det och sen in i ugnen tills botten har fått fin färg, tar ca 5-10 min (225 grader). Smula över fetaost och lägg på några rödlöksringar och ruccola. Creme fraiche med chili och paprika var gott till.

Här sitter vi ikväll, ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad fint ni har det!!! ja, veckorna går i ett huj... hoppas vi hörs snart! kram kram

Anonym sa...

Åh vad fint ni har det. Det är lite skillnad mot att sitta vid skrivbordet/i soffan (i sin bostad som är lika stor som er matsal) och äta :)

Ha det så trevligt ikväll och en bra helg. Saknar dig och ÖNSKAR att du skulle vara med mig och karolin ikväll.

Puss puss!

Anonym sa...

Hahaha, verkligen stor skillnad mot att sleva i sig maten framför datorn!

Och Erika säger allt som jag vill ha sagt. Tänk om vi fick dela den här helgen med dig!

Saknar dig mucho!
Puss kram!