tisdag 26 juni 2007

Sommarsallad med räkor och ris

Både jag och mamma var vimmelkantiga och trötta när vi kom hem från jobbet idag men efter en kall öl och en somrig sallad med räkor (+ en och annan chokladbit) känner jag mig stabil igen. Även om jag är van vid att sitta en hel del vid datorn och skriva arbeten och prata på msn är det inget mot vilken huvudvärk jag får över att sitta dagarna i ända och chatta med Telenorkunder.
Nåväl, slutklagat för idag!

Tänk er den här salladen på en piknick eller som middag efter en solig och varm dag. Underbart. Nu är det bara en sak som fattas. Var är solen?

Somrig sallad med räkor och ris
2 dl ris
skalade räkor
1 paket körsbärstomater
1 burk majs
1 gurka (slarvigt skalad och urgröpad för min del)
1 tunt skivad rödlök
krispsallad
citronsaft från en halv citron
dill, salt och lite svartpeppar

Servera med mjukkokta ekologiska ägg och keso.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser gott ut med räkor och ägg i salladen! Och jag är mkt imponerad över dig och mamma som dricker öl på vardagkvällar. ;-) Hoppas att vädret har blivit bra igen! Här är det idag 35 grader varmt och soligt! :-)