måndag 4 juni 2007

Pasta med räkor och lime

Skönt att vara ledig. Har hunnit med en sväng till Emma i Växjö samt en misslyckad shoppingtur till Malmö sen jag kom hem. I går kom Sonny hem och nu väntar ett fullspäckat schema, härligt! I morgon ska vi äntligen till sommarstugan i Blekinge skärgård. Känns som det var flera år sedan jag var där sist. Förutom att vara ute med båten, promenera i skogen, hälsa på hästarna, paddla kanot och äta god mat ska vi också börja se över all renovering som behövs göras. Attans att mormor envisades med att inreda hela huset i knalloreange och brunt. Hon gjorde det verkligen inte lätt för oss. Det får bli ett långtidsprojekt och ärligt talat tycker jag att det är ganska kul.

Henrik och jag lagade en god räkpasta till middag.

Pasta med räkor och lime
Fullkornstagliatelle
räkor
lime
lätt creme fraiche
en skvätt vin
sweet chili
ruccola
purjolök
vitlök

Koka pasta. Fräs purjo, räkor, vitlök och lime. Tillsätt creme fraiche, vin, salt och peppar. Blanda samman allt. Gör salladen med ruccola och avokado. Vid servering kan man blanda pastan med salladen lite lätt eller lägga den uppepå så ser det godare och fräschare ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att hålla på att fixa och göra om lite :)Hoppas allt är bra med dig!!
Kram kram

Anonym sa...

oj det vattnas i munnen, gud så smaskigt!

full rulle hör jag, det är så det ska vara... =)

hoppas att sommaren når även södra sverige snart ;)

kärlek!

Anonym sa...

hoppas du mår toppen min vän. stekande sol och blekinge skärgård verkar underbart. saknar dig, men snart kommer vi. Puss och kram på dig du söta.