torsdag 31 maj 2007

Saltå kvarn



På vägen hem från Gävle kör man förbi Järna där Saltå Kvarn ligger och där de även har en mysig gårdsbutik. Jag fick nästan lite flashback från "Whole food" butikerna i USA, men bara nästan. Tänk om det kunde finnas liter fler mysiga ekologiska butiker med fräsch och nyttig mat i Sverige. I Järna fick jag dock shoppa upp mig på lite bönor, bulgur, pasta men också lite dinkelprodukter (bl a dinkelmusli) och boveteflingor som jag har hört ska vara väldigt nyttigt att exempelvis göra gröt av.
Dagen i dag har ägnats så att städa och passa Katten som blev så glad över att se mig att han kräkte hela förmiddagen. Tror att hans tid är kommen nu tyvärr. Trots en hysterisk dag kom jag till slut iväg till affären och kunde laga middag. Wallenbergare med potatismos, ärtor och stekt lök.
Snart kvällspromenad för att träffa nästa husdjur som garanterat kommer bli mycket gladare än Katt när jag dyker upp :)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilken mysig butik! Hoppas hemfärden gick bra och att du har det bra där hemma! Kram kram

Anonym sa...

Hej!

Vilken mysig butik och vilka fina bilder! Ska som sagt bli skoj att laga mat med dig när jag äntligen kommer hem...nu sitter jag tyvärr på ett hotell i Philadelphia då mitt flyg blev försenat och jag missade flyget till München. Blev ett dygn försenad och kan se fram emot den roliga anslutningen Phildelphia-Frankfurt-München-Köpenhamn i helgen innan jag till slut är hemma. :/ Du kan hälsa pappa att om jag inte lyckas höra av mig är jag i Svågertorp antingen 00:08 eller 00:28 på söndag natt.

Kram
Trött Sonny