torsdag 10 maj 2007

Quesadillas med röd paprika och chili

I går kväll hade vi lite onsdagsfest hemma hos Annika. Planen var att gå ut och ta en drink men efter en supergod middag, en flaska vin och diskussioner som spårade ut mer och mer stannade vi hemma i en hög i soffan och drack te framför Grey´s istället. Vi lagade quesadillas från min favoritkokbok och åt tillsammans med guacamole, salsa, sallad och nachos. Perfekt plockmat.

I dag skiner solen och jag planerar att dra ut min brassestol och sätta mig i solen och plugga. Tänk så mycket lättare det blir om man kan sola samtidigt!?

Quesadillas med röd paprika och chili 4-5 pers
2 paket mellanstora tortillas (8 i varje paket)
1 burk philadelphia
smakrik riven ost (mycket)
2 paprikor som skivas tunt
2 rödlökar som skivas tunt
färsk persilja alternativt koriander
1 röd chili

Bred philadelphia på båda sidorna av bröden. Lägg ett i en oljad het stekpanna. På med rödlök, några paprikaskivor, ost, chili, persilja och salta lite. Lägg på locket och stek så att brödet får färg. Vänd med hjälp av en tallrik. Dela en hel tortilla på 4 och lägg in i ugnen (50-100 grader) tills de andra blir klara.








3 kommentarer:

Frida sa...

Gud vad härligt det låter att ligga ute i solen och plugga!! Jag sitter inne framför datorn i 8 timmar Tjohoo!! Kram.

Karolin sa...

Ah mums va gott det var :)

Anonym sa...

Ah, det här är ju en av mina favoriter! Serveras bäst tillsammans med iskalla Coronas och lime!