torsdag 10 maj 2007

Fullkornstortellini med spenat och ricotta

Tortellini är något jag inte kan bestämma mig för om jag tycker är gott eller inte. Den enda tortellinirätt som jag verkligen tyckt om var när jag och Emma gjorde tortellinilåda från Klasse Kocks kokbok när vi var små. I dag tycker jag mest att det är bra snabbmat och oftast roligare än vanlig pasta om man inte har så mycket annat till. Hittade dock fullkornstortellini när jag var på ICA häromdagen och kände mig nyfiken på att testa. Smaken är mycket godare än vanligt och jag gillar också att det är lite mer motstånd och inte sådär slibbigt som vanlig tortellini kan bli. Jag kokade tortellini, ställde åt sidan, fräste färsk spenat och körsbärstomater och blandade samman allt med en skvätt becel matlagningsgrädde, citronsaft, salt, peppar och basilika.



2 kommentarer:

Frida sa...

Gud vad gott det såg ut.... Jag är nog inte heller någon stor fantast av Tortelini, men det såg väldigt smarrigt ut det som du har knåpat ihop. Kramar.

Anonym sa...

Nej, tortellini är i vanliga fall inte någon höjdare, men det där ser faktiskt gott ut. Färsk spenat passar superbra tycker jag.