onsdag 9 maj 2007

Ojojoj

Hej och hå, det tar ett tag att komma reda upp sitt liv och komma in i svängen igen. Post för 6 veckor ska sorteras, skolan ska tas upp på nytt och jag känner mig totalförvirrad. Nu ska det hinnas med två tentor fram till den 28/5 då sommarlovet börjar. Plugget som borde vara prio nummer ett hamnar tyvärr bland det sista på listan. Jag har fullt upp att fixa med min facebook, åka till IKEA och handla galgar så att jag kan städa garderoben, drömma om sommaren i Åhus, umgås med mina älskade vänner och lyssna in mig på Missy Higgins underbara fantastiska nya skiva.

Solen skiner och jag sitter och äter lunch bestående av yoghurt med kiwi, persika och banan och beskådar mitt nya fynd; en sommarklänning för under hundralappen. Snart dags för skola där vår tillfälliga lärare Marcello bjuder på nya överraskningar varje dag. Vad som gällde i går gäller inte idag och man vet aldrig när lektionen tar slut eftersom Marcello kan vara trött eller känna för att göra ngt annat. Ett riktigt orginal med andra ord. Ikväll ser jag fram emot middag, vin och en drink på Brända med mina tjejer.

2 kommentarer:

Frida sa...

Trevligt att vara tillbaks till rutinerna....
Du häller i kardemumma i bönorna innan bryggning. Jag trodde det var du som infade mig om att göra så... men jag har kanske fått det om bakfoten!! Ha det bra! kram

Anonym sa...

ja tänk så mycket annat skoj det finns att göra än att plugga, och tur är väl det!

Hoppas vädret tillåter lite solning idag. Ses sen. KRAM