söndag 13 maj 2007

Tomatrisotto

I dag har jag ägnat mig åt tentaplugg och inte varit utanför dörren mer än när jag gått till tvättstugan. Nu framåt kvällen har det dock blivit riktigt fint väder och 20 grader varmt så jag funderar på om jag ska ta en kvällspromenad ändå. Känner mig krasslig fortfarande och enligt Erika ska man "lyssna på kroppen" men usch, jag är inte bra på det där.
Gjorde en god risotto med en dinkelpanerad köttbit till middag.
Tomatrisotto
2 dl basmatiris
2 dl vatten (ev lite mer, häll på under tiden isf)
3 dl krossade tomater
1 grönsaksbuljongtärning
1 tärnad röd paprika
1 rödlök
1 skivad zuccini
salt, peppar, basilika
Fräsa löken och riset i olivolja. Tillsätt vätskan och låt koka upp innan paprikan och zuccinin går i. Krydda och sjud under omrörning i 15-20 min. Hyvla parmesan över. Har man en skvätt vin hemma är det super att ha i också.

1 kommentar:

Anonym sa...

tjenis! mumsig mat och vacker natur! =) miss U , hoppas vi ses snart!!! KRAM