söndag 13 maj 2007

Söndag morgon

Har en hel del att ta itu med idag men kan ändå inte låta bli att sitta länge i soffan, titta på nyhetsmorgon söndag och äta en god frukost. Yoghurt med mango, persika och banan och en kopp av mitt nya favvothe, Kahl´s "Sommargott fruktte". Smakar som varm saft och blir helt rosa och fint. Har nästan helt slutat dricka kaffe helt beroende på att jag faktiskt mår mycket bättre. Det som är kul med te är att man kan variera sig så mycket, just nu varvar jag blåbär, fruktte och vaniljte med frukt och citrus.

Har en kaka i ugnen som är så nyttig att den knappt är värd att kallas "kaka" men den doftar verkligen ljuvligt av choklad, apelsin, kanel och kardemumma. Recept och resultat kommer senare ikväll men vid blotta åsynen såg det inget vidare ut. Eller som Karolin sa "Ta allt nyttigt du har hemma och blanda ihop det". Får väl se om jag kan överbevisa henne..

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj, bakar du kakan elin, spännande. mycket att göra idag, hmm, hur menar du då? jag har fullt upp i att försöka sysselsätta mig :)

Kram på dig vännen!

Anonym sa...

Elin jag har en precis likadan kopp..
Det är min kaffe efter maten favorit! Kram