torsdag 3 maj 2007

Sommarlasange

Det finns dagar när allt inte går som man vill och av någon anledning brukar det alltid vara torsdagar vilket gör längtan till helgen ännu större. Dagen inleddes med att jag försov mig, spillde sedan ett glas vatten över min kollegas tangentbord, brottades med nya system på jobbet som ingen förstod sig på och kunder som gör att man blir mörkrädd. Tur då att vår Australienresa äntligen är bokad till den 5/12. Bara att drömma sig bort om jag stöter på fler sega torsdagar.

Solen fortsätter skina vilket gör att det redan känns som att sommarlovet är här. Ska dock bli otroligt skönt att komma tillbaka till Gävle ett par veckor och njuta av den sista månaden tillsammans innan lovet. En månads sovmorgon väntar. Tack.

Sommarlasange
lasangeplattor
färsk spenat
6 tomater
1 stor burk keso
1 mozzarella
1 burk färdig tomatsås
1 rödlök
salt, peppar, basilika

Skiva tomater och rödlök tunt. Varva allt precis som det är i en ugnsfast form. Jag började med spenat och lasangeplattor och avslutade med lasangeplattor, tomatsås, tomater och all mozzarella. In i ugnen 200 grader i 30-40 min.

3 kommentarer:

Frida sa...

Vad skönt att resan änligen är bokad. Jag vill oxå ha en resa bokad i mitt schema. Jag hatar oxå Torsdagar av någon konstig anledning, vet ej varför men det har alltid bara varit så för mig. vi ses Kram.

Karolin sa...

Haha, hör att du inte har varit i Gävle den senaste månaden och gått upp sju vareviga morgon. Sovmorgon? Nu förstår jag inte :)
Hoppas din fredag och helg blir bättre :)
Kraam

Anonym sa...

åh vad skoj att ni bokat resan! Kan kännas skönt att ha den att se fram emot under höstens alla pedagogikkurser :)

Snart kommer du :) yihooo!

Kram Kram