torsdag 24 maj 2007

Nudelsallad

Då var äntligen den sista föreläsningen avklarad och nu väntar avslutningsfester och måndagens tenta efter det. Sommarlovet väntar och det ska bli helt underbart.

Vad gäller matlagning så saknar jag både inspiration och aptit för tillfället. Kanske är det för att jag måste äta upp vad som finns i frysen och inte får köpa något nytt. Finns det något tråkigare? Det händer aldrig att jag är sugen på det jag har hemma. I dag gjorde jag en kall nudelsallad med gurkstavar, fryst mango, avokado, crabfish, sockerärtor, strimlad vitkål, sesamolja, honung, lime och soya. Allt var gott utom crabfishen från frysen som pillades bort och petades ner i slasken (inte ut genom fönstret som tur var). Skulle tro att räkor blir hundra gånger godare i den här rätten.

I dag har vi vår ensamma kväll vilket innebär att vi inte träffas och dricker te, leker och pratar som vi brukar. Första gången sen jag kom tillbaka från Gävle så det är ganska skönt att få lite tid över att ligga i soffan och prata i telefon hela kvällen. Nu tänker jag dock placera datorn på ett lämpligt ställe, vira en filt runt mig och fortsätta med mitt beroende av Grey´s anatomy. Nedrans att jag inte kan vänta tills avsnitten sänds på tv, jag kommer ångra mig bittert.

Inga kommentarer: