måndag 14 maj 2007

Sallad med rostbiff och mozzarella

En matig sallad är nästan alltid helt perfekt. Går otroligt snabbt att göra, supergott, nyttigt och det blir inte mycket disk vilket uppfyller nästan alla mina kriterier över en bra middag. I dag är det visserligen ett riktigt skitväder men tänk att få äta den här salladen på altanen eller på stranden i sommar..mmm..

Tenta i morgon och den sista paniken börjar som vanligt infinna sig och jag känner mig plöstligt helt tom i huvudet. Detta gör att jag börjar panikplugga vilket ofta bara leder till ännu mer stress. Snart ger jag upp och springer bort till Erika där jag tänker inta liggande position i soffan och förhoppingsvis bli bjuden på te och busfrön (nyttiga kakor och mycket godare än äckelapelsinchokladkakan). Bara två veckor kvar till sommarlovet och så mycket jag vill hinna med, piknick, grillning, fest, drink på uteservering, långfika i solen och kubbspel. Har en känsla av att sista veckan kommer bli riktigt riktigt mysig.

Sallad med rostbiff och mozzarella
Fullkornspasta
rostbiff
mozzarella
krispsallad
gurka
gul paprika
körsbrstomater
avokado
grekisk salladsvinigrette

Theo 8 år 14/5





1 kommentar:

Anonym sa...

vilken fin sallad!
ja, vad mycket vi har att hinna med elin. sista veckan smäller det :)
Puss på dig!