söndag 13 maj 2007

Chokladkaka med apelsin

Jag skulle antagligen råda er till att låta bli att baka den här "kakan" och satsa på något i stil med det här istället. Om ni ändå känner för att ge den ett försök eller får besök av någon ni inte gillar:

Chokladkaka med apelsin (hallå, vad tänkte jag..jag gillar ju inte ens choklad med apelsin)

2 dl dinkelmjöl
1 dl fiberhavregryn
3 msk linfrö
3 msk kokosflingor
100 hackade hasselnötter eller mandel
2 tsk bikarbonat
2 tsk kanel
1 tsk kardemumma
2 apelsiner (saft + skal)
2 mosade bananer
½ dl flytande honung
½ dl rapsolja
2 dl naturell yoghurt
1 ägg

Blanda ihop allt, först torra ingredienser och sen resten. In i ugnen 175 grader i 55 min.

4 kommentarer:

Frida sa...

Den ser ju smarrig ut.... Men apelsin och choklad är en hemsk blandning. Smakade den blä eller?

Kram kram.

Elin Wigermo sa...

haha, ja tyvärr :)

Anonym sa...

Hej Elin!
Hur har du det? Kakan ser fin ut, men ärligt - när jag ser ingredienserna.. ha ha ha.. Bra att du gav det en chans i alla fall! Kram J

Karolin sa...

Jag tycker den ser supersmarrig ut men jag får tro på dig när du säger att den är äcklig :) Ska nog baka ett par busfrön jag :)
Kraam