tisdag 22 maj 2007

Klippning och dubbel fika

I går ringde en kompis från Australien och meddelade att han var i Gävle i veckan. Tog en fika på ett mysigt gammaldags fik i eftermiddags och det känns skumt att ses så långt ifrån vad man är van vid. Har även hunnit med en klippning hos Tette och förhoppningsvis klarar jag mig en bra bit in på sommaren. I kväll blir det en ytterligare fika med tjejerna på Java. Antagligen tar jag med både papper och pennor så att vi kan ägna oss åt vårt nya nöje - Finns i hemmet. Just nu har vi inte tid för mycket annat än just det samt att titta på alla avsnitt av Grey´s anatomy som finns. Ingen matlagning idag men dock rester från gårdagen:



Wok med nötfärs, vitlåk och sweet chili
nötfärs
strimlad vitkål
purjolök
1 tunt skivat röd paprika
2 äpplen
sweet chili, soja, salt och pepper

Börja med att woka vitkålen ( i alla fall om ni har lika mycket som jag). Ställ åt sidan. Fräs nötfärs och övriga ingredienser. Blanda med kålen och ös på sweet chili och soja. Krydda. Serveras med ris eller bulgur. Tänker alltid på mamma när jag äter detta, vi är lika lyriska över wokad vitkål båda två och nu finns färsk vårvitkål som är hur god som helst.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sett att det ska bli fint väder ikväll?? Perfekt för Bocken =)

Linen sa...

Hur funkar den där finns i hemmet leken ni kör? Låter kul!

Anonym sa...

shit pommes vilken mästerfotograf du börjar bli! (eller är...;) otroligt. du är välkommen hit för att fånga de fantastiska vyerna när du vill...! ;) och för att träffa mig såklart! =D

vi ses snart, hoppas du e hemma den 28:E!

lycka till på tentan.

KRAM!

Frida sa...

Vilken fin frisyr.... Vi ses snart på jobbet eller? (Det kanske är ett tag till? Du skulle vara ledig lite oxå va?)

Kram