tisdag 17 juli 2007

Bätte förutsättningar

Dag 2 och förutsättningarna ser redan bättre ut. Har varit på Ica Maxi och fyllt en kundvagn med frukt och grönsaker (därav hann jag inte med morgonpromenaden). Därefter blev det matlagning. Eftersom jag jobbar till 21 ikväll var jag tvungen att göra både lunch och matlåda till ikväll. Det hade ju varit smart att äta samma sak men det pallade jag bara inte så därför blev det två olika (men snabblagade) rätter.

Lunch: Fullkornsspaghetti med tomatsås och mozzarella
Saltå kvarn fullkornsspaghetti
3 tomater
1 vitlöksklyfta
1 schalottenlök
salt, peppar, basilika
tomatpuré eller stark chilisås
balsamvinäger

Fräs lök, vitlök. Sedan tomater, övriga ingredienser. Puttra 5-10 min. Servera med mozzarella, basilika och svartpeppar.


I matlådan: Bulgursallad med rostbiff och mozzarella.
I stil med den här men med nekatrin istället för ananas.


Emma: Shut the fuck up :) Har du sprungit en mil på morgonen kanske?

Sonny: Bra där. Jag kanske också ska dra ihop att beachvolleyboll team och campa till helgen! (eller inte)



3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är minsann bloggandet i full gång igen! Skoj att se! :-) Jag ska till Mejers och handla inför campandet jag. Axplock ur min inköpslista: risknyten med grönsaker i aluminiumfolie, pastasallad, havrekex+choklad+marshmallows="smores", öl, russin och nötter, soppa på konserv, peanutbutter&jelly och korv! Mums mums...

Anonym sa...

man är allt lite nyfiken på hur det gick resten av veckan?

Henrik sa...

Jag håller med Fege där...inte schysst att starta upp så där storstilat och sedan bara sluta. Har varit inne var enda dag och letat efter nya inlägg!