fredag 6 juli 2007

Kokos och päronmuffins

Avreagerar mig genom att baka lite efter en ganska påfrestande vecka med väldigt tidigare morgnar och miljontals frågor av de nyanställda på jobbet som jag är fadder för. Hittade ett recept på muffins med kokos och päron som jag blev otroligt sugen på att testa efter att blodsockerkurvan var nere på botten när jag kom hem från jobbet. Jag lär mig aldrig att ha lagom mycket smet i formarna så muffinsen blev gigantiska men det är ju bra. Då orkar man bara en och slipper ha dåligt samvete om man annars hade tagit två.

Kokos och päronmuffins
2 ägg
2 dl socker
1 dl smält margarin eller rapsolja
5 dl mjöl
1 dl kokos
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 dl naturell yoghurt
1 dl mjölk

Topping: päronbitar och lite kokos

Vispa ägg och socker. Tillsätt margarin eller olja, sedan yoghurt och mjölk. Häll till sist i de torra ingredienserna.

Inga kommentarer: