söndag 8 juli 2007

Söndagsmiddag

Ibland är det vansinnigt gott med "riktig" mat. Kokta nypotatis, nötfärsköttbullar, löksås och ärtor. Jag tänker hela tiden att jag ska försöka laga det oftare men det blir ändå inte av. Kanske om jag inte tänker att jag ska istället?

Nötfärsköttbullar
400 g nötfärs
½ fint hackad lök
1 ägg
en skvätt mjölk
2-3 msk fiberhavregryn
½ tsk salt
svartpeppar
persilja/basilika

Löksås
3 lökar
mjölk eller matlagningsgrädde
soja
köttbuljong
stekvätska från köttbullarna
salt, peppar, persilja

2 kommentarer:

Frida sa...

Det är verkligen kanon gott med "riktig mat" men man känner att man kan ske inte hinner med det alltid. Mna borde ta sig för det.

Kramar.

Karolin sa...

Mums va gott det ser ut! Dúktiga du som lagar mat och står i. Själv så har jag stått vid spisen två ynka gånger sen jag kom hem. Illa! Ska dock baka ditt äppel-kanebröd nån dag framöver - i brist på solsken!
Puss kram