måndag 16 juli 2007

Going bananas

Det var ganska många som hakade på Ebba von Sydows hälsovecka förra veckan. Jag vill inte vara sämre jag och är ärligt talat i ett stort behov. Lite för mycket kladdkaka, lite för mycket alkohol och motionen lyser med sin frånvaro. Är det inte meningen att jag ska föregå med gott exempel? I dag tänkte jag börja. Slut på fikat, cykla till jobbet och ta en timmes promenad typ varje dag.

Shit pommes vad dåligt det gick.

Dagen började visserligen helt ok med två grova bananmackor och fruktsallad. Sen kunde jag faktiskt inte hjälpa att det var pappa som fixade matsäcken på stranden och den ljusa ostfrallan och kaffet blev min lunch. Dessutom slank det ner två kex med vaniljfyllning. Nedrans. Promenaden blev lite tight att hinna med. Sprang runt kvarteret med Theo, räknas det? Efter en tur till Nova med Emma (shop until u drop) blev det lite sent att laga middag och vi stack inom Max (!) för att köpa lite kvällsmat. Not good.

Ok. Det kan ju bara bli bättre.

Dag 1 av Hälsoveckan: SOL (D-vitamin är mycket bra för dig)

Aloha!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej min vän! jag tror att jag ska plugga i höst men har ännu inte helt bestämt mig... :S

har du det bra hemma? inte gör det väl så mycket med lite "onyttigare" kosthållning, bara det är tillfälligt så... =) saknar dig och dina underbara middagar!

KRAMAR!!!

Anonym sa...

Kan ju bara tillägga att du glömde nämna att vi även åt scones med sylt under shoppingturen på Nova. Oupps...

Elin Wigermo sa...

Emma, jag visste att du skulle påpeka det!!

Anonym sa...

Haha, skönt att höra att det inte bara är jag som har en tillfällig träningssvacka kombinerat med alldeles för trevligt sommarliv. Ska haka på och bättra mig jag också; börjar med fotboll idag, sedan beachvolleyboll på onsdag, golf på torsdag och camping (!) med kanotpaddling i helgen. Heja heja!