torsdag 26 april 2007

Housewife

Cyklade hem från jobbet i solsken vilket gjorde att mitt dåliga humör vände på 5 minuter. I kväll har jag housewifat här hemma i mina nya chockrosa Victoria´s Secret mjukisar, bakat brownies och lyssnat på Jack Johnson. Underbart att få vara själv för en gång skull och bara gå runt och mysa med browniesmet på armbågarna, hakan och såklart också de nya byxorna.
Browniesarna var lite trixiga eftersom receptet är angivet i gram istället för dl. Jag har ingen våg men fick ta lite på en höft och förhoppningsvis blir de goda. Frågan är om det huvudtaget är möjligt att de inte blir det när jag har haft i en hel drös med mörk choklad, saftigt farinsocker, banan och starkt kaffe.
Middagen är inte fullt lika avancerad men väl så god. Pasta, vegetarisk snitzel, tomatsås och sparris.
Dagens framsida på Expressen fick mig att baxna, nehe!!??
Brownies
225 g margarin, rumsvarmt
170 g farinsocker
125 g vanligt socker
5 ägg
1 tsk vaniljsocker
175 k mörk choklad
1 tsk malt espressokaffe
1 mogen banan
175 g mjöl
Smält choklad i micron och låt svalna lite. Vispa margarin, socker och farinsokcer poröst. Rör ner äggen, ett i taget, och vispa noga. Tillsätt vanilj, kaffe och banan i bitar. Vispa ordentligt. Rör sedan ner den smälta chokladen och till sist mjölet. Skrapa ner i en smord ungsform och grädda på 175 grader i 25 min.


5 kommentarer:

Karolin sa...

Tänk om du hade varit i Gävle nu med nybakade brownisar. Då hade jag inte suttit här hemma, det är ett som är säkert. Då hade jag suttit i din soffa med massa browniesar i magen och hälften runt munnen :)
Kraam

Frida sa...

Gud vad smarrigt det såg ut!! Jag vill oxå baka en kladdig kaka!! Jag kanske ska göra det idag. Åt du upp hela? Eller kastade du ut den?

Anonym sa...

mm. mumsfilibabba! vi saknar vår husmor här uppe :) Puss på dig klubban

Anonym sa...

hahaha. fuskare där :) tillbaka i gävle blir det sopsortering på hög nivå elin! saknar dig. ha en trevlig fredagskväll. Kram

Anonym sa...

shit majbritt... var har jag hållit hus? oj så mycket gott...! nu vill jag faktiskt att du ska komma hit...!!! ;) bamsiga kramar