fredag 27 april 2007

Sagolikt

I dag är det verkligen en bra dag. Solen skiner, det är varmt och ute ser det ut som vi befinner oss mitt i sommaren. Dessutom är det fredag och jag ser fram emot en ledig helg. Förutom lite shopping och lunch med Emma blir det säkert en del tid nere i stugan i Åhus. Hoppas bara att det fina vädret håller i sig.

Det som gör mig mest glad idag är dock att det äntligen är bestämt att jag får åka tillbaka till mitt älskade Australien i december. En månad av sol, bad, kära återseenden och nya upplevelser tillsammans med Emma, Fredrik, Andreas och Henrik. Åh, det kommer bli grymt! Inte minst nyår i Sydney, trodde att jag skulle behöva vänta länge innan jag fick uppleva det igen.

Lagade en fräsch vårrätt till middag. Ugnsstekt laxfilé, färsk sparris och en god sallad.

Avokado och äppelsallad
2 avokado
1 rött äpple, tunt skivat
1 rödlök, tunt skivat
romansallad
färsk spenat
saft från 1-2 lime
balsamvinäger

Yoghurtsås
turkisk yoghurt
dill
pyttelite honung
lime

6 kommentarer:

Karolin sa...

Hörde av Erika att du ska åka :) Globetrottern Elin. Så glad för din skull att du får åka tillbaka till ditt Australien för en massa kära återseenden!
Saknar dig,
Kram puss

Anonym sa...

Ay caramba vad gott det ser ut! Verkligen fina färger i bilden! Och tjohoo vad kul det ska bli med Australien!

För övrigt finns det nu bilder från vår USA-resa på min blogg.

Kram
Henrik

Frida sa...

Gud var roligt med Australien... Njut nu av sol och värme på din på din lediga helg!! Vi ses!!

Anonym sa...

Tjohoo! Det ska bli så fantastiskt roligt!

Anonym sa...

aaah! är det fullt bestämt nu alltså. grymt kul för dig. bäst att vi tar vara på de veckor vi har tillsammans här uppe (som om vi inte gör det...) Saknar dig!
KRAM!

Anonym sa...

instämmer med föregående talare... underbart med australien, det gör du helt rätt i! :)

massa goa kramar