söndag 29 april 2007

Berså

Att spendera en solig söndag hos farmor och med fika hos farfar på ålderdomshemmet är kanske inte ultimat men väl där brukar det bli trevlig ändå och en "riktig middag" med potatis och fläskfilé a lá farmor tackar man inte nej till. Dessutom har jag upptäckt att farmors skåp är en riktig guldgruva för mig som älskar gamla kaffekoppar och annat fint. I dag hittade jag supersöta äggkoppar av Stig Lindbergs "Berså" och guldkantade kaffekoppar och fat från Rörstrand. Bäst att lägga vantarna på dyrgriparna innan någon annan gör det ;)

Efter onämnbart många av farmors kokostoppar hann jag hem till ett inte helt obefogat träningspass. Superskönt men usch vad jag avskyr att vara otränad. Skönt att det är bara är en vecka kvar till Gävle vilket innebär mer tid och en helt annan självdiciplin.

Gjorde en sallad till middag bestående av bulgur, majs, tomat, ost, knaperstekt bacon, äpple, kidneybönor och avokado. Matigt och väldigt gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin! Åh vad hungrig jag är, jag ska inte kolla bloggar när jag inte ätit. Ha en mysig kväll vad du än ska göra! Vi ses väl i morgon? Kram Johanna

Anonym sa...

Jättesöta äggkoppar! Kaffekopparna kan du få; jag har paxat mormors servis redan. Hör av dig om Australienbokningen imorgon please!

Anonym sa...

Ja nu har nedräkningen börjat! Exakt när kommer du? Vill höra om allt du varit med om! Kram kram