torsdag 5 april 2007

Stormigt

Det är inte bara vindarna ute som blåser förbi i en orkans hastighet - även jag. Få se, hur hade jag tänkt nu då? Bada Theo, handla, laga mat, tvätta, packa, gå ärdenden på stan, plugga och jobba..på samma dag. Tack gode gud att jag bara läser en kurs för tillfället och att det är så lite att göra på jobbet att jag kan plugga där. Man kan ju tycka att något lättlagat skulle vara lämpligt med ett späckat schema men efter att en på jobbet hade med sig en tacopaj i går blev jag så fasligt sugen.

Bara två dagar kvar nu och det ska bli enormt skönt att komma iväg. Är extra glad att jag slipper plugga på resan, det tycker jag faktiskt att jag gjort mig förtjänt av :) Mitt hjärta har redan börjat dunka lite extra snabbt då jag funderar mer och mer på allt jag ska shoppa. Antagligen kommer jag vara totalt lamslagen när jag kommer in i abercrombiebutiken och bara springa runt med hysterisk blick. Oh well, smällar man får ta.

Tacopaj

Pajdeg

5 dl mjöl, hälften graham hälften vete
50 g margarin, halvsmält
2 tsk bkp
a little bit of salt
1,5 dl lättmjölk

Kavla ut och grädda i ugn, 200 grader i...hm..kanske 20 min? Tills den är klar :)

Fräs mager nötfärs med en hackad rödlök, tillsätt tacokrydda. Färsen ska vara genomstekt eftersom den inte ska in i ugnen. Ta ut pajskalet, på med färsen, bred sedan på ett lager gräddfil blandat med en vitlöksklyfta. Lägg sedan på 1 burk majs, 6 hackade tomater och 2 hackade avokado. Avsluta med att pressa en lime över allt.



Inga kommentarer: