måndag 27 augusti 2007

Back in Norrland

Det var ett varmt välkomande som väntade när vi var framme i Gävle efter en hel dag i bilen. Helena har varit i Österrike hela sommaren och även hon hittat tillbaka den här helgen. Tillsammans med Kalle lagade de en supergod Österrikisk middag hemma hos mig. Tomatsoppa med en smörgås och något pannkakeliknande med russin, sylt och florsocker till efterrätt. Till det drack vi en kall öl och hemmlagad snaps från en hytt i Österrike. Lyx!

Dessutom var det underbart att få träffa alla igen, Karolin, Jimmy, Annika var också här. Bara Erika som fattades oss men nu har även hon kommit hit. Hoppas ni alla vet att jag inte skulle stå ut en dag här utan er.

Nu har pappa åkt och jag försöker få ordning på alla saker. Bilen var fullproppad till max på vägen hit och det kommer fördmodligen ta hela veckan att packa upp allt. Det dyrbaratse av allt, Theo min älskling, är med mig och ska bo här ett par veckor. Mysigt.

Helenas tomatsoppa (på ett recept jag gissat mig fram till)
1 paket krossade tomater
vitlök och gul lök
grönsaksbuljong
chilipulver
färsk basilika och färsk timjan
creme fraiche
salt, peppar

Har ingen aning om måtten men det kan man lätt smaka sig fram till. Fräs vitlök och lök, tillsätt buljong, vatten och krossade tomater. Koka upp. Krydda och runda av med creme fraiche.






Inga kommentarer: