torsdag 30 augusti 2007

Men kom igen nu då..

Jag vet inte vad det är men så fort jag kommer upp till Gävle blir jag urtrött. Helt orkeslös. Nja, inte alltid såklart. Ibland har jag hur mycket energi som helst men just nu är jag inne i en svacka. Vad är då felet? Är det luften? Kylan? Eller kanske det faktum att jag inte har något att göra? Det är minsann inte likt mig att inte orka dammsuga eller att fortfarande inte ha packat upp alla väskor. Attans, jag måste ta tag i det här nu. I går hade jag så storslagna planer. Tyvärr gick träningen i stöpet eftersom jag hade tittat på höstschemat när det tydligen var sommarschema en vecka till. Fick sola och sen cykla hem igen. Fick blodsmak i munnen i backen. Det är riktigt illa.

Fokus.

Nu ska vi sätta fart, hej vad det ska gå.

To do -lista

- checka kurslitteraturlistor och fixa böcker
- packa upp och städa lite i bland mina böcker
- byta galgar i garderoben
- köpa dammsugarpåsar så att jag kan dammsuga
- säga upp mitt gymkontrakt och ta över någon annans med mindre bindningstid istället (bra)
- baka bröd
- färga håret
- maila folk

Get to work. Jag börjar med att gå ut med Theo och byta galgar med Erika. Känns som en lagom start.

2 kommentarer:

Karolin sa...

Haha, vilken pensionärslista :) Baka bröd, färga hår :) Busy dig! Ska ta och leta farm min motivation också, laga soppa känns jävligt drygt..

Anonym sa...

Ha, ha, ja, det är bara att hoppa upp från soffan och sätta igång! Kan ju dock tänka mig att b-hunden inte har så mycket emot att inte göra någonting...
Själv är jag en hårt arbetande kvinna en dag till men sen kommer jag väl också att hamna i soffan =)
Kram