onsdag 29 augusti 2007

Nu kör vi!

I går var jag och förlängde mitt gymkort och i dag börjar allvaret. Bodypumpen ikväll kommer definitivt kännas i mina lårmuskler i morgon. Man har ungefär dubbelt så mycket tid över för träning, promenader, brödbak och matlagning när man pluggar jämförelsevis med när man jobbar så jag vet att det kan vara svårt att hinna med allt. Tänk på att det egentligen inte krävs så mycket. 45-60 min träning/rask promenad om dagen är fullt tillräckligt. Motionen kan också vara utspridd under dagen. Man behöver inte träna 60 aerobic på gymet varje dag. 3* 20 min promenad fungerar också.

Vad gäller kosten ser det ut ungfär så här:
En massa grönsaker och frukt (det kan du aldrig äta för mycket av)
Protein: lax och annan fisk, kyckling, kalkon, nötkött, quornprodukter, ägg, ost.
Långsamma kolhydrater: fullkornspasta, råris, bulgur, quinoa, grovt bröd, potatis.

Tänk dock på att det är helt OK att unna sig saker. Vi ska inte utesluta vissa livsmedel, bara prioritera andra.

Onsdag:
Frukost: 2 grova mackor med ost och tomat, en kopp grönt the (ny smak: äpple och kanel)
Lunch: Rester från i går. Wok med nötfärs, vitkål, purjolök, 1 röd paprika, sweet chili, soja och råris.
Mellanmål innan träning: Yoghurt med musli och banan (ska på pump och behöver en massa energi)
Middag efter träning: Bulgursallad med kräftstjärtar, avocado och satsumas.

Träning: 3-4 promenader med Theo, cykla till och från skolan och till och från gymet, 1 timmes Bodypump.

EDIT: Cyklade ej till skolan, tog bussen. Dock blir det cykel till träningen. Har även ätit 4 bitar mörk choklad och det blir förmodligen fler :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Elin! Nu tar vi nya friska tag! Jag ska försöka mig på nya tag när det gäller bloggen, sommarlovet är slut!Det är så roligt att du/ni är tillbaka igen! Kram kram

Karolin sa...

Kom ihåg att redovisa all öl och choklad också :) Puss kram

Frida sa...

Herregud!! Du har verkligen kommit igång igen... Härligt!! Du verkar ha kommit in i din sunda vardag igen.

Kram kram