torsdag 2 augusti 2007

Potatissallad och rostbiff

I dag är jag sur och arg. Blev kallad för "Elin den onda" på jobbet. Kanske inte på allvar men ibland är det faktiskt sant. Jag kan bli jävligt arg. Särskilt på folk som kör för sakta framför mig, eller folk som inte förstår första gången jag säger något så att jag måste säga det igen, eller folk som står och räknar mynt i kassan på Maxi när jag har kramper i magen av hunger, eller på mamma när hon kokar pastan för mycket och glömmer att salta i vattnet. Då vill jag bara skrika. Jag tror att jag behöver träna. Det brukar vara min dagliga dos för att få ut alla känslor. Ge mig ett pump-pass och jag lovar att vara snäll.

Potatisallad med rostbiff
2 hg rostbiff
potatis
ruccolasallad
1 rödlök
2 äpplen
creme fraiche och gräddfil (hälften hälften)
1 tsk dijonsenap
½ pressad citron
salt, peppar, frysta provencalkryddor

Koka potatis och skiva. Blanda med sallad, runt skivad rödlök och finhackat äpple. Creme fraiche och gräddfil efter smak. Blanda samman allt, krydda och servera med rostbiff. Mamma kunde inte sluta äta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, "Elin den onda" har vi nog alla träffat ett par gånger. En viss otålighet ligger nog i släkten; åtminstone på mammas sida. Jag klarar inte heller av när det går långsamt och jag måste vänta. På mamma kan man också bli mycket arg ibland. Och på dig för den delen. Hade dock blivit glad igen av din potatissallad med rostbiff.