torsdag 30 augusti 2007

Tomatsoppa

Nyss hemkommen från en bra feel- good film.. Plötsligt känner jag mig inte fullt lika hopplös längre. Nice. (Ja jäklar vad snygg han var)

Torsdag!

Frukost: 2 grova mackor med ost och tomat, ett glas jucie
Lunch: Köttbullar, potatismos och sallad på IKEA (nåja)
Middag: Tomatsoppa
Övrigt: 1 banan, 3 havrekakor, 2 koppar kaffe och godis till bion (hej vad bra det går)

Tomatsoppa (här kommer receptet igen, jag tycker verkligen att ni ska testa det)
1 paket krossade tomater med basilikasmak
vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
3 tomater
½ röd chili
2 vitlöksklyftor
1 gul lök
en skvätt balsamvinäger
färsk timjan och gärna färsk basilika också men kör på fryst annars
creme fracihe (Karolin tipsar om creme fraiche med chili i, kan kanske vara något)

Hacka vitlök, chili och lök och fräs i olivolja. Tillsätt krossade tomater, vatten, buljong och hackade tomater. Koka upp, krydda och blanda bara i creme fraiche på slutet.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad söt han är!
Klippningen blev ju riktigt bra.

En puss till Theo från mig

Anonym sa...

Gud vilken söt hund du har! Skulle ju också vilja ha en hund, men får nog nöja mig med Ella så länge ;)

Henrik sa...

Ja Theo är verkligen sockersöt när han är nyklippt. Tycker om den första bilden på honom jättemycket.