söndag 23 september 2007

Chef´s salad

Låg och slötittade på Martha Steward i morse innan jag orkade gå upp ur sängen. Martha gjorde sin version på Chef´s salad som ska vara en sallad med det man har hemma eller gillar extra mycket. I vanlig ordning hade Martha bjudit in en gäst som antagligen låtsas vara totalt okunnig i hur man hackar sallad så att Martha framstår som den superhero hon är. Kvinnan kunde inte sluta skrika hur mycket hon älskade Martha samtidigt som hon överröste henne med diamantarmband. Men Martha ser bara sur ut. Hon fortsätter envist prata om hur man ska vispa dressingen på rätt sätt för att den ska bli perfekt. Hon är helt enkelt en oartig och sur kärring den där Martha. Ändå älskar alla henne. Vad är dealen?

Oh well, en sak har vi i alla fall gemensamt, jag och Martha. Vi kan både arrangera sallader och blommor på ett snyggt sätt. Tack vare Martha kan jag nu också göra en enormt god salladsdressing som jag verkligen saknat från USA. Det är bra, men inte älskar jag henne för det..

My Chef´s salad
1 grillad rensad kyckling (eller en halv beroende på hur många ni är, som vanligt)
tomater
majs
avokado
blandad sallad (roman, frisé, rosso)
rödlök
soltorkade tomater

Dressing
1 del vitvinsvinäger
2 delar olivolja
1 del vatten
dijonsenap efter smak
honung
havssalt, peppar




2 kommentarer:

Karolin sa...

Mm, ska verkligen testa dressingen! Martha gillas inte dock!
Puss kram

Anonym sa...

ser väldigt gott ut, som vanligt ;)

kul att du håller bloggen vid liv, se till att sparka igång de andra nu också! måste ju se vad ni har för er! KRAM, ses snart!