måndag 17 september 2007

Ge dig Katten!

Dagens roligaste: Mamma som också ligger hemma och är sjuk ringer för att berätta vad som hände henne i natt.

Mitt i natten vaknade hon nämligen av att vår katt, Katten, som varit död sedan i somras, hoppade på henne och satte klorna i hennes ben. Detta var något han brukade göra men också en konsekvens jag tycker mamma får ta då hon efter flera år i lägenheten fortfarande inte köpt ben till sin säng utan sover på golvet. "Jag tycker att det är mysigt så!" är hennes svar. I alla dall, det roliga var att mamma flyger upp ur sängen (som hon brukade, skrikandes och väcka hela huset) och skriker "Men ge dig Katten, du är ju död!!!". Hahaha, hilarious! Sedan påstår hon att hon hade ont i benet resten av natten. Tror jag det, det skulle jag också ha om det kom ett kattspöke och attackerade mig när jag sov..

Förutom att läsa kurslitteratur i dag lyssnar jag på en massa bra musik. En hel del gamla minnen som väcks till liv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, din mamma är en rolig prick! Men händelsen är otäck, jag kommer aldrig sluta tro på spöken, och jag kommer aldrig sluta vara rädd för dem. Låt mig aldrig bli attackerad!

Puss å sov gott sötnos.

Henrik sa...

Hahahahaa! Fii fan vad hilarious! Men usch vad läskigt...och suck vad jag saknar min katt. :(