tisdag 4 september 2007

Kycklingsallad med currydressing

I sommar har jag njutit av goda kycklingsallader från Friskis & svettis till lunch. Vet inte varför de var så goda men jag tror att det var currydressingen som gjorde det. Visste inte riktigt vad jag skulle ha i min egen men jag testade en variant som blev ok. Hade mini creme fraiche, curry, vitvinsvinäger, salt och peppar. Kan tänka mig att någon örtkrydda också kan vara gott att ha i.
För övrigt hade jag kycklinfilé stekt i bitar, fullkornspasta, sallad, körsbärstomater, solrosskott och majs i min sallad.

När Erika och Karolin kom förbi gjorde vi Gino. Ugnsbakade frukter med riven vit choklad över. Underbart gott även om det blev en trist bild. Jag hade kiwi, nektarin och banan men man kan även ha andra frukter som hallon, jordgubbar, apelsin eller mango. Skiva frukten och lägg i en form, riv choklad över och sätt in högst upp i ugnen på 250 grader till frukten är mjuk och chokladen får färg. Glass är gott till.

För övrigt känner jag mig totalt handikappad i min vänsterarm. Har klagat över min stackars tricpes hela veckan men nu är det riktigt illa. Antar att stackarn blivit överbelastad på något sätt för det känns totalt omöjligt att lyfta armen uppåt. Tar en ipren och går och lägger mig tror jag.

Sociala vänner!


1 kommentar:

Karolin sa...

Jag ser ut som en klump..