tisdag 11 september 2007

Kräftsallad med avokadoröra

Usch vad tråkigt bloggen har blivit. Jag är i valet och kvalet vad jag ska göra med den men vi fortsätter ett tag till så att mamma vet vad hon kan laga till middag.

Jag kör vidare på mitt salladstema. Tro mig, jag äter annat också men inget som är värt att skriva om här. Efter en lunch på Wayne´s i går blev jag inspirerad till att göra en kräftsallad och det blev verkligen hur gott som helst. Kräftor, avokadoröra, pasta, rödlök, majs, körsbärstomat, gurka och ägg var det i den. Guacamolen kan med fördel göras mer avancerad men jag mosade bara två avokado med en klick matyoghurt, salt, peppar och citron.

Träningen går framåt vilket känns skönt. I dag blev det core och dance efter skolan och nu är det snart dags för en promenad runt Sätra med tjejerna. Den här veckan är det också dags på att på allvar sätta i gång med skolarbetet. Det man egentligen är här för att göra kommer kanske inte alltid i första hand jämt :) På fredag ska vi i alla fall intervjua den här snubben inför vår Fältstudie och PM. Hur kul som helst!

1 kommentar:

Henrik sa...

Haha, vad du än gör så ta inte bort den! Det finns ju en jättemassa bra recept här och bilderna på maten blir bara finare och finare. Och som sagt är det nog lika bra att du fortsätter så att mamma klarar att laga mat till sig själv... :-)