måndag 12 maj 2008

Roma

Tibern och Peterskyrkan till höger
Fontana di Trevi
Spanska trappan (varmt varmt, perfekt för att inta en himmelsk gelato)

Kostnär på Piazza Navona

Rom var en mycket charmig, storslagen och intensiv stad. Fantastiska byggnader, pampiga kyrkor och små teracottafärgade hus med blomfyllda balkonger och tvätt på tork. Litet minus för den tunga trafiken, även på gränderna, och alla turister men vem hade trott att vi skulle ha Rom för oss själva? För den som åker dit, besök stadsdelen Trastevere där man kunde hitta det "äkta italienska" med små torg och gator, alla fulla med restauranger och uteserveringar.

Har inte hunnit sortera bilder än men bjuder på fyra stycken idag. I dag kommer jag även att åka tillbaka till Gävle, för sista gången, så nu blir det ordning på matlagningen och bloggandet igen. Efter att ha ätit pasta och pizza hela veckan är jag sugen på en massa grönsaker!

Om jag någonsin hade glömt hur underbara mina Gävlevänner är så visar det sig i eftermiddag när Karolin kommer och hämtar mig på stationen och kör mig till Maxi för att handla. Det kommer vara mycket känslor de kommande veckorna, jag ska lämna en stad jag inte kommer sakna men därmed även tre tjejer som betyder enormt mycket..

1 kommentar:

Anonym sa...

Sluta Elin.. nu måste jag ju gråta en skvätt!