tisdag 6 maj 2008

Sallad nicoise

Franskt till middag i dag, förhoppningsvis något gott italienskt med ett glas rött i morgon. Vardagsrummet i Kristianstad i dag, Rom i morgon. Ska bli så skönt med några dagars ledigt men allra mest ser jag fram emot att testa om den äkta italienska maten är lika god som man tror. Vin, kaffe, pasta, gelato..vad mer? Har ni några Rom-tips?

Jag har inte packat, inte strukit, inte skrivit ut biljetten eller letat fram passet så jag har lite att fixa med. Först måste jag dock gå och hälsa på stackars Theo som skadat tassen och hoppar runt på tre ben.

Arrivederci!

Sallad nicoise
tonfisk
kokt potatis
tomat
ruccola
kokt ägg
groddar
majs
avokado
citronsaft
avokadoolja, lite annan dressing

6 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte att ta ett kort på "brunnen" =)
Trevlig resa!

Elin Wigermo sa...

But thanks, ser du att äggen blev perfekta!? Vilken känsla jag har..

Anonym sa...

hoppas ni får en toppenresa! Ser fram emot tills vi ses igen!
Kram kram

Anonym sa...

Ja, efter mina goda råd om äggkokning då alltså...

Anonym sa...

Hoppas ni får en bra resa med allt som ni vill hinna se, och äta :)

Och snart ses vi igen, härligt!

Puss kram!

Anonym sa...

Och ja Elin, du kokar verkligen perfekta ägg. Har tänkt på det förrut också när jag sett andra äggande (fan va dåligt) bilder :)

Kram