lördag 24 maj 2008

Vin på Karolins balkong






Det var en superhärlig fredag och solig fredag. Efter en stunds meningslöst pluggande i biblioteket åkte jag och Karolin hem till Annikas nya lägenhet där vi blev bjudna på en supergod lunch bestående av kyckling och dinkelsallad med fetaost och tranbär. Därefter flängde vi runt på IKEA, Plantagen, K-rauta, Ica, stan och jag fick upptäcka helt nya delar av Gävle vilket det känns om att det var på tiden då jag ändå har bott här i 2,5 år. Vi hittade en superfin soffa på IKEA som jag har tänkt inhandla, vi köpte fina blommor till Karolins balkong, flyttkartonger och mat. Därefter skyndade vi hem, hällde upp ett glas rosévin med is och jordgubbar och jag var smakråd då Karolin planterade balkonglådor. Middagen intogs sedan på en underbar och solig balkong, pasta med köttfärssås som var hur god som helst!
Efter ytterligare några timmar på balkongen kom Annika, Anders, Jerry och Martin förbi och vi åt gino (jordgubbar, banan, kiwi och vit choklad som grillas i ugnen och med fördel intas med vaniljglass) och spelade spel. En superhärlig dag som slutade på allra bästa sätt med underbara vänner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen en härlig dag!

Den ska jag spara!

Anonym sa...

Åh så härligt det låter :) Puss på dig.