torsdag 1 maj 2008

Valborg i Krogsnäs











En dag ledigt är bättre än ingen dag ledigt. Trots att jag blev trött som en klubbad säl över att befinna mig på en knäpptyst plats utan dator, tv och telefon har vi njutit i fulla drag. Särskilt bland mina favorithästar, Dockan & Oliver, lammungar, hundar och backar fulla med vitsippor.

I går gjorde vi kroppkakor som är kär barndomsmat för oss alla tre. Lika goda som de mormor brukade göra blev de inte men ändå helt gudomligt. Mormors kroppkakor är gjorda på hälften mängd rå och hälften mängd kokt potatis som blandas med mjöl och sedan rullas runt en köttblandning av fläsk och blandfärs. Återkom om ni vill ha receptet så lägger jag in det när jag vet var det finns.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hi Elin, beautiful photos.

Anonym sa...

Gud så underbart det ser ut att ha varit - jättefina bilder. Du ser ut att ha fått långt hår också :)

Puss kram!

Elin Wigermo sa...

Haha, jag som nyss klippt mig!?

Anonym sa...

Åh det låter underbart Elin! Vad skönt för dig att hinna ta igen dig mellan allt jobb. Puss puss