tisdag 18 mars 2008

Dragonkyckling


Att det snöar ute är inte det enda som gör att jag känner mig ledsen och bekymrad idag. Långt ifrån. Plötsliga saker för oanade men ofrånkomliga konsekvenser och jag lider med Erika som precis hade bestämt sig för att stanna kvar här till hösten. Tänk att jag nu blir siste man i Sätra, det hade jag inte trott. Är inte Erika här vill jag inte heller vara här.

Dragonkyckling: Skär en kycklingilfé i bitar och fräs i olivolja och lite röd pesto. Tillsätt 1-2 finhackade vitlöksklyftor och tärnad zuccini. Häll på lite matlagningsgrädde (7%), krydda med salt, peppar och dragon. Servera med pasta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch nej lilla vännen, sådana vändningar livet kan ta. Helst vill jag vara här med dig tills sommaren börjar närma sig. Det här är konstigt. Puss på dig älskade vän.

Anonym sa...

Jag är så glad, så glad att sytra mi har dig och de andra. Det gör mig lättad och mycket mindre bekymrad. En otroligt fin blogg har du också, som man blir hungrig av att läsa.

Glad påsk och kram.