tisdag 4 mars 2008

Inredning

Förutom matlagning är ett annat av mina stora intressen inredning. Jag ska ju flytta i Juni och har hittat vad jag tror kan vara det perfekta lägenheten för mig. Bara nu ingen annan tar den från mig. Den är MIN. Om någon har något att invända mot detta kan jag säga att jag redan ligger steget före. Har fixat en mapp på datorn där jag samlar på mig en massa inredningsinspiration och jag har utifrån planlösningen så gott som bestämt hur lägenheten kommer att se ut. Har till och med börjat skriva ett dokument med ideér bara så att jag ska komma ihåg det.

Istället för att hetsinreda som förra gången jag flyttade ska jag bo in mig och köpa lite prylar i taget. Stilen kommer att gå i mörka träslag, vita möbler och någon accentfärg som jag inte riktigt bestämt mig för ännu. Lite gammal stil och lite modern. Inte plottrigt men ombonat. I vilket fall längtar jag..och hoppas..hoppas att det blir som jag vill.
Middagstips då, jodå det ska ni få det också.
Rotfrukt- och köttfärssoppa
200-300 g nötfärs
5-6 potatisar
1 bit kålrot
2-3 morötter
1 purjolök
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
vatten
2 kycklingbuljongtärningar
3-4 msk stark chilisås
salt, peppar, oregano
Fräs purjo, lök och vitlök i en stor kastrull. Tillsätt tärnade rotsaker och häll på vatten tills mängden blir lagom för er soppa. Tillsätt buljong och chilisås låt koka upp. Fräs nötfärsen i en stekpanna vid sidan av och blanda i soppan när rotsakerna är genomkokta. Krydda, smaka av och sätt er tillrätta med en djup ångande tallrik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heeej! Finfina bilder, de blir mer o mer underbara för varje gång jag är inne och tittar, du utvecklas i ditt fotande vill jag lova! =)

jag kommer gärna o hälsar på dig i din lägenhet sen... den kommer säkert också vara väldigt fin, något annat finns inte... (undrar om jag kommer våga sätta mig i soffan... ;)

ta hand om dig!!!!!!
KRAM

Anonym sa...

Ja, inredning och fina saker kan man aldrig få för mycket av. Man vill bara handla hur mycket som helst.

Vi får hålla tummarna! Hoppas att du får den!

Kran