söndag 9 mars 2008

Laxmacka

Just tittat på säsongsfinalen av "En annan del av Köping"och ställer mig frågande för vem som ska fylla tomrummet efter Tobbe.

Lägenheten verkar bli min och det är jag glad över. Samtidigt blir det här med flytten mycket mer påtagligt och ju längre tiden går desto mer sentimental blir jag när jag tänker på det hela. Annika har rätt i att Gävle inte är min stad men att det snart har gått 2 ½ år och jag är klar här är svårt att förstå. Ord kan inte beskriva hur vansinnigt mycket jag kommer sakna vardagen med mina älskade vänner här. Från att vi i början inte riktigt vågade säga emot och levde i mallen över hur vi trodde att en hälsopedagog "skulle vara" tills nu när kvällsfikat har blivit obligatoriskt och vi gillar varandra precis för den vi är.

Fyllde på frysen med några grahamsrutor och passade på att njuta av en laxmacka till kvällsmat. På min macka hade jag, förutom kallrökt lax, avokado, ägg, sallad, citron och keso blandat med dill, citron, salt och peppar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kvällslyx! Ha en bra vecka, vi kanske inte ses, jag jobbar ju eftermiddag...
Kram

Anonym sa...

Usch Elin.. Det här är inte roligt...

Anonym sa...

Ja det vore roligt om vi han ses någon förmiddag, går det? jag kommer inte vara här i helgen och då känns det så lång tid om vi inte ska ses förens nästa vecka! :)

Anonym sa...

Jag behöver dig nära tätt intill jämt, jämt, JÄMT! Låt dig aldrig försvinna ur mitt liv. Du betyder så mycket för mig, min Elin!