måndag 10 mars 2008

Godaste pastasåsen just nu

Jo, jag har bloggat om den här tidigare men har ni testat då? Blir bara godare och godare.

1 burk kräftstjärtar (eller räkor)
1 purjolök
1 fänkål
½ zuccini
några champinjoner
saften från 1 apelsin
färsk dill
1 matlagningsgrädde med låg fetthalt
mjölk
stark chilisås
färsk chili
salt, peppar

Fräs chili, strimad purjo, strimlad fänkål i olivolja. Tillsätt skivade champinjoner och zuccini i halvmånar. Tillsätt grädde, mjölk, saften från apelsinen, chilisås, salt och peppar. Koka upp, blanda i kräftstjärtarna eller räkorna och koka upp snabbt. Krydda med den färska dillen och servera med Kungsörnen linguini.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg verkligen supergott ut. Lite dumt för nu blev jag hungrig...

Kram kram :)

Anonym sa...

Ser supergott ut! Jag ska laga så fort jag är tillbaka i Tyskland och kan köpa vettiga kräftskjärtar. Men måste det vara Kungsörnens linguini? Får du betalt per produktplacering på din blogg eller? ;-)

Elin Wigermo sa...

Haha, I wish men nej. Det är faktiskt en supergod pasta som jag tycker att ni ska smaka dock :)