söndag 30 mars 2008

Penne med räkor & spenat

Sommartid, bara namnet gör ju att man blir glad. Den nya tiden visade sig från sin bästa sida med sol och 12-13 grader. Underbart att kunna vara ute och promenera i bara en tröja.

I dag har jag börjat sälja lite möbler och slänga gamla saker som jag aldrig mer kommer använda. Jag njuter av varje sak som försvinner och ser fram emot en nystart i en annan del av Sverige.

Penne med räkor & spenat
2 vitlöksklyftor
½ tärnad röd paprika
en näve körsbärstomater
1 creme fraiche med paprika & chili
färsk spenat
penne
ca ½ kg räkor
saft från ½ citron

Fräs vitlök i olivoja. Tillsätt grönsakerna och fräs en stund. Tillsätt därefter creme fraiche, citronsaft, salt och peppar. Vänd ner räkor och kokt penne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Denna rätt såg så smarrig ut så jag sprang iväg och handlade ingredienser, skalade räkor i en halvtimme och väntade med spänning på resultatet, på en explosion av smakupplevelser i munnen, men den uteblev? Vet inte vad jag gjorde för fel. Jag får nog ta till kryddorna lite bättre nästa gång =)

Elin Wigermo sa...

Hej Susanne! Vad trist att det inte smakade så mycket. Jag tyckte chilismaken var ganska stark och hade dessutom i en hel del vitlök och citron. Glömde visst skriva salt och peppar i receptet men det hoppas jag du hade i ändå :) Hoppas att allt är bra med dig! Kram