onsdag 2 april 2008

Fiskgryta

Tänk att en frysrensning kan bli så här god. En matlåda tomatsoppa med vin i, en laxfilé, 1 sejfilé, några räkor, några potatisar, 1 fänkål, några haricot verts och en fiskbuljongtärning. För er som inte har tomatsoppa i frysen går det bra att fräsa vitlök och lök, tillsätta krossade tomater eller någon annan tomatsås, späda med vatten och tillsätta övriga ingredienser. Tänk på att lägga i fisken till sist iom att den bara ska koka 5-10 min. Sänk gärna temperaturen och rör inte för mycket så att inte fiskbitarna går sönder. Räkorna toppade jag grytan med på slutet, utan att koka med alls.

Middagen dukades upp som en piknick på golvet då jag sålt de flesta av mina (Henriks) möbler ikväll. Skönt att bli av med och lite sådär småmysigt med ett spartanskt liv de sista veckorna här. Lite senare kom vännerna förbi på fortsatt piknick, vin och chokladbollar. Tog hälften mängd socker och mer kaffe och kakao i chokladbollarna och det var riktigt gott, dessutom känns det åtminstone liiite bättre för samvetet..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wohoo! Hur mycket pengar kan jag se fram emot att få insatt på mitt konto? :-)

Anonym sa...

Blev alla möblerna sålda?

Elin Wigermo sa...

Yes, it´s all gone. Henrik, glöm det :)

Anonym sa...

Men allvarligt, hur mycket fick du för det?