torsdag 3 april 2008

Möte i sophuset

Jag har berättat tidigare om tanterna och gubben som dagligen går och letar, ja vad de nu letar efter, i vårt sophus. Väl medveten om detta brukar jag sätta ut mat som jag tröttnat på, kläder eller som i går en gammal radio, lite vid sidan av så att det ska bli lättare för dom att hitta det. Jag vet, jag är en god människa :) I dag skulle jag i alla fall slänga lite lök, potatis och tomatsås som var utgången eftersom jag åker hem i morgon. Träffar "pappa grek" i sophuset:

Jag: Hej!
Pappa grek: adjkja
Jag: Ehh..jag ska slänga detta..jag vet inte om du kanske..
Pappa grek: ?
Jag: Ja, vill du ha lite sås?
Pappa grek (med ett tandlöst leende): che che

Tänk nu om jag hade sopsorterat och hällt ut min sweet chili och tomatsås för att kunna slänga glaset i rätt tunna. Tänk vad hungrig pappa grek hade varit..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, gud så roligt, haha!
Du och pappa Grek har ju alltid haft en connection :) Snart sitter han väl uppe i ditt möbellösa hem och sippar rödvin :)

Godhjärtad är du hur som helst! Jag kanske borde släppa in mamma Kines i soprummet här på Brynäs nästa gång hon kommer emot mig och ropar "Mii niickeel"!

Elin Wigermo sa...

Haha, ja kanske en dag när du känner dig extra generös? :)

Anonym sa...

Haha, åh vad roligt :) Hoppas de fått användning av min sovsäck och servis oxå :) Tänk då vad bra de ska ha, insvepta i sovsäcken kan de lyssna på musik och äta mat på tallrikar. Perfa :)

Hoppas resan går bra elin. Kram