onsdag 23 april 2008

Kräftsallad med röda linser



Vitsippebackarna blommade längs nästan hela vägen ända hem till farmor när vi körde dit på kalas i söndags. Visst är det helt fantastiskt att solen strålat varje dag den senaste veckan och håller det bara i sig till nästa vecka får även jag en chans att få lite färg i mitt bleka ansikte.
Vår är inte bara lika med sol utan också nya vårskor, vilket alltid innebär skoskav för min del. För tillfället avtjänar jag det värsta skoskavsstraffet jag upplevt. Perioden där skoskavsplåster hjälpte är sedan länge förbi, här pratar vi smärtavdomnad fot.

Nåväl, det finns ju cykel, och hissar också har jag märkt. Rullstol i slutet på veckan känns inte heller främmande..

Kräftsallad med röda linser
1 burk kräftstjärtar
1 dl röda linser
1 dl bulgur
½ ananas
1 röd paprika
2 avokado
romansallad
1 burk majs
saft från 1 lime
dill, salt, peppar

Koka linser och bulgur, låt svalna. Hacka grönsaker, blanda samman allt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare! Jag har också samma problem och självklart köper man ju den storleken som passar den minsta foten - självklart! Därför har jag inte velat använda mina nya tygskor för jag vet vad som komma skall. Men Elin, om du slutar släpa fötterna efter en motorcykel så kanske fötterna inte blir lika förstörda :)Ett litet tips bara!

Kram i solen :)

Anonym sa...

Hmm, jag och b-hunden är sådär nöjd med den bilden...

Fege sa...

Jag gillar bilden.

Känns lite som att du försöker härma mig när jag försökte få värme efter en halvtimmes snorkling i ett iskallt vatten. Jag fattar inte att Henrik och han med kniven inte frös.

Anonym sa...

Jag gillar den andra bilden jag! Ser härligt ut med vitsippor.

@Fege: Självklart frös jag också lite, men har man ingen kniv får man vara cool på annat sätt. ;-)

Anonym sa...

Ha, ha, han med kniv! Låter som att vi umgicks med brottslingar/mördare eller något...