torsdag 3 april 2008

Panaeng

Senaste gången jag åt panaeng var när Sandra ställde sig för att laga mat till oss mitt i natten. Supergott och väldigt lättlagat, även om jag ska erkänna att jag själv hade gjort något lite enklare om man blir hungrig vid den tidpunkten ;) Antingen kan man, som jag har gjort i kväll, köpa Mrs Chengs färdiga grytbas men panaeng finns också att köpa som en currypasta som blandas ut med kokosmjölk. Curryn är väldigt smakrik och ganska "blommig", innehåller exempelvis chili, koriander, citrongräs, lime och paprika. Fräs kycklingbitar och grönsaker som paprika, broccoli, blomkål, sockerärtor, minimajs m.m. Tillsätt grytbasen och koka upp.

Nu ska jag återgå till mitt packande. Detta eviga packande. En av de bästa sakerna med att flytta hem är att få ha alla mina saker på samma ställe och slippa välja vad jag ska ta med mig hela tiden. Blir ganska lång tid hemma nu med praktik, jobb och weekend i Rom innan jag kommer tillbaka till Gävle i mitten på Maj.

Packa var det ja, sedan upp till stan för en fika på Waynes med de som betyder mest för mig här.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch Elin.. Måste tiden ha gått så snabbt? Stanna tiden och bo kvar här ett tag! Jag vill också flytta härifrån nu..

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt om packandet. Det är nog det absolut bästa med att vara tillbaka i München; alla saker är på plats igen och jag slipper det eviga släpandet! Curryn såg god ut också, ska se om jag hittar liknande currybaser.