söndag 6 april 2008

Asiatisk fläskfilégryta med mango chutney

Nu har jag varit och tittat på tre lägenheter som alla är väldigt fina. Har en favorit men vågar inte hoppas på för mycket. Det är bara att ge sig till tåls ett par dagar och hålla tummarna.

Smakerna i den här grytan hör verkligen till min favoritmat för tillfället. Vitlök, röd chili, ingefära och 2 rivna morötter är grunden. Ta vilka grönsaker du vill men röd och gul paprika hackas alltid ner i min gryta. Några färska champinjoner och sedan går den övriga proteindelen att variera hur mycket man än vill. Kyckling, fläskfilé eller lövbiff till exempel. Nästa gång ska jag testa fisk för att få till min och Emmas favoritirätt från "Stir crazy" i Sydney - sweet and sour fish. Till fläskfilégrytan smaksatte jag med 3-4 msk mango chutney och en massa thailändsk soja och färsk koriander. Byt gärna ut mango chutneyn mot teriyakisås till exempelvis kycklingrätten. Gott, smakrikt, färgsprakande och nyttigt blir det nog hur man än gör.

2 kommentarer:

Marta Ager sa...

Your food looks lovely!

Fege sa...

Inte utan att man är lite avis på hur internationell din blogg är. Snart läge att börja skriva på engelska?