onsdag 30 januari 2008

Bönsallad med ägg och kalkonbacon



Damn I´m good! ;) Supergod, matig sallad som var klar på en kvart. Hittade en god kalkonbacon med 3 % fett från Gröne jätten som känns betydligt mer hälsosam än vanlig bacon. Skulle jag någonsin orka bjuda på brunch känns den här salladen också som ett givet kort.

I dag har jag tränat bodypump och än en gång förfasats över hur svag jag blivit. Har även skickat iväg 11 praktikplatsansökningar så nu får vi hålla tummarna. Det vore väl märkligt om ingen skulle vara intresserad av min expertis!?

Bönsallad med ägg och kalkonbacon
2 ägg (lägg i kallt vatten, 6-7 min efter att vattnet börjar koka)
1 kruka romansallad
en näve haricots verts
några körsbärstomater
½ tunt skivad rödlök
1 paket kalkonbacon
1 liten baguette

Dressing
1 del olivolja
2 delar vatten
1 del balsamvinäger
1 tsk dijonsenap
lite flytande honung
flingsalt

Lägg baconet på hushållspapper och kör i micron tills det är frasigt (ca 10 min). Koka äggen. Skär salad, tomat, rödlök. Tärna baguette och fräs på en mycket het panna i lite god olivolja. Blanda samman med dressingen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Olá, Elin

I always see her blog. I don't know her language, therefore I am writing her in English. I don't dominate this language. I write for you, using a translator. My language is the Portuguese. But the one that I would like to say is her that I find her interesting blog. I wanted to know: are you a nutritionist? I like pictures. She is tasty! Congratulations for the blog. Excuse my English.

Elin Wigermo sa...

Hi Fernando!
Thank you!I´m glad you like my blog. No, I´m not a nutritionist but it´s my dream to become one.

Have a nice day!
/Elin