tisdag 1 januari 2008

Happy new year!

Hela ganget pa tolvslaget


Darling harbour

Jag, Emma & Adam

Nyar var galet. Vi var knappast ensamma om att vilja fira nyar i Sydney, bara odet kunde bestamma om var planering for kvallen skulle halla och fragorna var manga. Skulle vi hitta nagon stans att ata middag? Skulle vi fa tag pa en taxi over bron? Skulle vi lyckas smussla in en flaska champagne forbi alla hundratals poliser i Kirribilli? Med gladje kan jag meddela att vi lyckades pa samtliga punkter.

Vi gick ner till Darling harbour for att ata middag och redan klockan sex var hela hamnen smockfull med manniskor. Vi gick i ett valdigt langsamt led hela vagen fran stan. Nastan laskigt mycket manniskor med andra ord. Fick bord relativt snabbt och at en jattegod middag pa en grillrestaurang. Stannade dar till klockan nio for det forsta fyrverkeriet som verkligen forvanade oss. Helt fantastiskt fint och valdigt stamningsfullt med musik till. Efter lite meck med taxi och en lang promenad kom vi fram till Adam dar det inte heller var ont om folk. Hela taket var proppfullt, en DJ spelade musik och vi hade supertrevligt. Fyrverkeriet pa tolvslaget var ocksa helt fantastiskt och utsikten over operahuset och bron slutar aldrig ta andan ur mig. For mig finns det ingen battre plats pa jorden.

I morgon aker vi hem. Det har varit en underbar resa. Forutom lite missoden med sjukdom och taskigt vader har allt flutit pa bra och alla har fatt ut vad de ville av att vara har. Vi har haft en enormt bra sista vecka i Sydney med sol och varme varje dag vilket vi ar valdigt glada for. Ett battre avslut av resan kunde vi inte fa. Det drojer formodligen mer an tre ar innan jag aterigen aker tillbaka till Australien men det ar garanterat inte sista gangen jag ar har...

Inga kommentarer: