torsdag 24 januari 2008

Massaman

Mm..underbart. Smakar inte lika gott som på Stir crazy men med tanke på att curryn kommer från en konserv från ICA var det inte illa. Massaman är en curryblandning på kokosmjölk, gul curry (tror jag?), citrongräs, chili, vitlök och koriander. Superenkelt och snabbt. Det här ska jag göra igen..och igen..

Har suttit i 2 ½ timme och sorterat bilder från Australien. Damn you Sonny. Det är sjukt att fota så mycket!

Massaman
1 burk massaman curry
2 kycklingfileér
lite strimlad vitkål
1 strimlad purjolök
1 strimlad röd paprika

Fräs kyckling tills den är klar. Tillsätt alla grönsaker och fräs någon minut. Tillsätt curryn och koka upp. Servera med ris.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste visa bilderna någon dag! Ska vi ses i morgon kväll?
Kram

Anonym sa...

Du måste visa bilderna någon dag! Ska vi ses i morgon kväll?
Kram

Anonym sa...

Det såg verkligen supergott ut, ska nog jag försöka tillaga någon dag!

Puss kram

Anonym sa...

Kul att se att du också kör med ICA:s thaikonserver. Jag kommer nog att testa Massaman ganska snart.

Jag hoppas att du tagit bort den smått homoerotiska bilden på mig och Sonny från Surfers. Vore förödande om den kommer i orätta händer:)

Anonym sa...

Jag har som vanligt (och det är nog förmodligen väl det) förträngt bilden du pratar om Fege.. När det gäller thaimat är vi förresten stammisar på ett ställe som är riktigt fräsht. Dock klarar inte ens jag att gå över "medium" i styrka, och vi svettas alltid en hel del där. :-)

Anonym sa...

Eehhh, jag upplevde inte heller det som särskilt erotiskt....

....men tänkte på den gången Elin lyckades ta bild när du varsamt smörjde in min rygg. Eller har du redan förvrängt det?;)