torsdag 31 januari 2008

Raggmunk med halloumi, morot & granatäpple

Jag ska medge att raggmunk/halloumi/morot combon inte är min egen idé. Däremot bytte jag ut lingonsylten i receptet med granatäpple vilket blev hur bra som helst. Den här rätten rekommenderar jag verkligen att ni testar. Smakerna funderade överraskande bra tillsammans. Salt halloumi (cypriotisk ost), söt morot och syrligt granatäpple. Dessutom tog det max 10 min att laga eftersom jag använde Kungsörnens färdiga raggmunkar. Har ätit en hel del raggmunkar i mina dagar och de här var faktiskt riktigt goda. Ingredienserna känns också helt OK för att vara "färdigmat". Har jag plats kvar i magen blir det gino till dessert när tjejerna kommer över om en stund!

Raggmunk med halloumi, morot & granatäpple
så många raggmunkar du orkar äta, eller gör egna
1 paket halloumi
2 rivna morötter
1 granatäpple

Tillaga raggmunkarna enligt anvisning på förpackningen. Tärna halloumin och fräs, tillsätt morötterna efter ett tag och stek tills osten blir gylllenbrun. Det behövs ingen olja. Dela granatäpplet på mitten och banka ut kärnorna, strö över raggmunken och ost & morotsfräset.

1 kommentar:

Fege sa...

Det här ser gott och enkelt ut. Kommer jag nog att testa i nästa vecka när flytten är klar.

Kul att se lite snö, nästan så man längtar efter den. I Karlshamn är det storm och regn precis hela tiden.....