tisdag 15 januari 2008

Papardelle med kräftstjärtar



I dag var det förhoppningsvis sista morgonen på flera månader som jag ställde klockan på 5 någonting. Jag är supertrött! Fastän jag normalt sett inte gillar att jobba kväll ska det faktiskt bli ganska skönt nu. Ledig på dagen och hinna njuta av dagsljus och få sova lite längre på morgonen. Bara tre dagar kvar på jobbet, sedan tar jag Theo och 15 väskor under armen och sätter mig återigen på X2000 mot Gävle. Sista gången kanske? Nej, jag kommer säkerligen komma tillbaka och hälsa på mina älskade vänner men förhoppningsvis då med betydligt mindre i bagaget.

Papardelle med kräftstjärtar
färsk pasta t ex papardelle
1 burk kräftstjärtar i lag
en massa körsbärstomater
½ aubergine
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
½ burk creme fraiche med paprika/chili
en skvätt vitt vin
basilika, salt och peppar

Fräs vitlök och fint hackad gul lök mjuk i olivolja. Tärna aubergine och fräs med tills de fått färg. Tillsätt halverade tomater, creme fracihe, vin och kryddor. Tillsätt kräftstjärtarna och koka upp hastigt. Vänd ner pastan, kör några varv med pepparkvarnen och servera!

Till efterrätt en fruktsallad på apelsin, röda päron, gröna vindruvor, kanel och råsocker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uach jag ryser, sista gången, säg inte så. Tänk vad kul att du och Theo kommer hit snart, en tillökning som är välbehövlig :)

Vad fin din blogg har blivit.

Puss vännen.

Anonym sa...

Att Erika jämt ska kommentera det jag också tycker och tänker ;)

Hugg i magen över tanken på att du ska flytta och ny fin design på bloggen!

Puss kram!